• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78990
+
-

افزایش 3/5 برابری فضای درمانی اردبیل

مدیر درمان تأمین اجتماعی اردبیل: به دنبال ارتقای زیرساخت‌های درمانی در استان هستیم

سلامت
افزایش 3/5 برابری فضای درمانی اردبیل

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل با اشاره به بهره‌برداری از 5 طرح عمرانی و خدماتی از افزایش 3/5 برابری فضای فیزیکی درمانی در اردبیل خبر داد. به گزارش مهر، «قادر برجی» گفت: با بهره‌برداری و افتتاح بیش از 5 طرح عمرانی و خدماتی، فضای فیزیکی مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان اردبیل بیش از 3/5 برابر افزایش یافته و زیرساخت‌های درمانی نیز ارتقا می‌یابد.

وی با بیان این‌که سازمان تأمین اجتماعی به عنوان دومین نهاد پاسخگوی استان در حوزه سلامت است افزود: این سازمان بیش از ۶۰۶ هزار نفر را تحت پوشش بیمه قرار داده که بیش از ۴۸ درصد جمعیت استان را در برمی‌گیرد. مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان بیان کرد: بخش مدیریت درمان این سازمان 2 حوزه درمان دارد. یکی درمان مستقیم مانند افتتاح درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و دیگری درمان غیرمستقیم که از طریق عقد قرارداد با همه مراکز دولتی و خصوصی و دانشگاهی به بیمه‌شدگان خود خدمات می‌دهد.

برجی با اشاره به این‌که در سال ۹۸ در 2 محور درمانی، ۱۳۰ میلیارد تومان در درمان مستقیم و ۱۸۰ میلیارد تومان در حوزه درمان غیرمستقیم‌ تجهیز منابع کردیم افزود: با این دستاورد بزرگ توانستیم به نیاز بیش از ۵۰ درصد از جمعیت استان پاسخگو باشیم.


افزایش ۴۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی بیمارستان‌ها

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اردبیل همچنین درباره افزایش اعتبارات عمرانی گفت: اعتبارات عمرانی این سازمان در 3 بخش عملیاتی، تعمیرات اساسی و ارتقای هتلینگ بیش از ۴۰۰ درصد افزایش داشته و این موضوع با پیگیری‌های مقامات ارشد استانی و مدیران ذی‌ربط تحقق یافته است.

وی تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی ۲۶ سال پیش مستقیم وارد درمان شد و فقط ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه داشت، اما در شرایط کنونی با افزایش بیش از ۳ برابری مراجعات کیفیت خدمات ارتقا یافت و در حد استاندار ملی شد، اما هیچ‌گونه فضای فیزیکی به آن اضافه نشده و همان فضای ۲۶ سال پیش باقی مانده است.

برجی با تأکید بر لزوم افزایش و ارتقای فضای فیزیکی بیمارستان‌های استان گفت: در تعریف یک چشم‌انداز دور برای استان، توسعه فیزیکی را به عنوان اولین چشم‌انداز در اولویت قرار داده و با طرح‌هایی که قرار است به زودی افتتاح کنیم با 3/5 برابر شدن فضای فیزیکی در انتهای سال ۹۸ و نیمه اول سال ۹۹ شاهد تحول عظیمی در افزایش زیرساخت‌ها خواهیم شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید